طرز تهیه سس قارچ خانگی با خامه

  • ۰۹:۳۵

سس قارچ خانگی برای استیک و پاستا

سس قارچ  مانند بقیه سس ها برای طعم دهی می باشد و عموما برای استیک ، پاستا و ... درست می شود که همراه با این غذاها طعم بسیار لذیذ و باب میل می دهد ،به همین دلیل ما سعی کرده ایم در ادامه این مطلب از آشپزخانه نمناک برای شما طرز تهیه سس قارچ را بیان کنیم :

 

مواد لازم برای سس قارچ

  • آب گوشت :1 پیمانه
  • آرد سفید :1 قاشق سوپخوری
  • کره :50 گرم
  • قارچ :250 گرم
  • نمک و فلفل :به میزان لازم

سس قارچ برای استیک و لازانیا

طرز تهیه سس قارچ

کره را داخل یک ظرف مناسب روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا ذوب شود و بعد از اینکه کره کف کرد و کفش خوابید آرد را به آن اضافه میکنیم و روی حرارت تفت میدهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود ، بعد از تفت آرد ،آب گوشت را کم کم داخل ظرف میریزیم و حرارت را کمتر میکنیم سپس نمک و فلفل را نیز اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا سس یکدست شود.

در این فاصله قارچ ها را هم در کمی کره تفت میدهیم و به سس نرم شده اضافه میکنیم و هم میزنیم.

بعد از چند جوش سس را از روی حرارت بر میداریم.

همچنین بخوانید:

دستور تهیه شربت نارنگی خوشمزه خانگی

لذت بخش ترین “تیرامیسو” به همراه طرز تهیه خوشمزه آن

غذا ها و شیرینی های معروف کرمانشاهی

نکات تکمیلی در مورد سس قارچ

در تهیه سس قارچ و خامه می توانید از جعفری ساطوری شده به میزان 2 قاشق غذاخوری استفاده کنید. تنها کافیست در مرحله آخر جعفری خرد شده را در سس قارچ، داخل ماهیتابه روی حرارت بریزید و 5 دقیقه صبر کنید تا با هم به خوبی مخلوط شوند و سبزی ها نرم شوند.

- همچنین برای تهیه سس قارچ و پنیر می توانید با اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان به این سس، بافت آن را یک دست و غلیظ تر کنید و طعم پنیری خوبی به سس بدهید.

- برای طعم دهی بیشتر به این سس می توانید از سیر رنده شده و آویشن نیز استفاده کنید و در حین تفت دادن، آن ها را با قارچ مخلوط کنید.

- این سس را می توان با خامه و یا شیر تهیه کرد. در صورت تهیه سس قارچ با شیر از آرد هم برای غلیظ شدن سس استفاده می شود. اما در روش دیگری این سس، با هر سه این مواد تهیه می شود. به این صورت که مقدار کمی شیر با مقدار کمی خامه در سس ریخته می شود. انتخاب روش تهیه سس قارچ خامه ای به خودتان بستگی دارد. اگر تمایل دارید سس قارچ رژیمی داشته باشید بهتر است از خامه کمتری در تهیه آن استفاده کنید.

- در صورت تمایل و برای طعم دادن بیشتر به سس قارچ خامه ای، می توانید در 10 دقیقه آخر جوشیدن مواد سس، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در سس بریزید.

قارچ ها می تواند به صورت ورقه ای یا نگینی خرد شود. به هر شکلی که تمایل دارید می توانید قارچ ها را خرد کنید. حتی می توانید قارچ های سرخ شده را با دو سوم خامه و نمک در مخلوط کن بریزید تا ریز و یک دست شوند.

منبع: سس قارچ سایت نمناک

  • ۱۲۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی