خوشمزه ترین غذا های ترکیه ای

  • ۰۷:۵۷

چند نکته طلایی و حرفه ای برای طبخ دو غذای ترکیه ای

جه تسمیه استانبولی‌پلو به درستی مشخص نیست. اصولا ترکهای ترکیه، برنج را به صورت پلو، یعنی مخلوط با گوشت، سبزیجات و موادی از این قبیل تهیه می‌کنند، پس شاید این پلوی لذیذ و ساده، یک غذای وارداتی باشد. استانبولی پلو، غذایی است آسان که تقریبا همه‌ تهیه آن را بلد هستند، اما هر غذای آسانی هم برای خودش راز و رمزهایی دارد که با رعایت آنها، خوشمزه‌تر می‌شود. 

نکات کشف نشده و جذاب برای استانبولی پلو

نکات طلایی در تهیه استانبولی :

  •  برای پختن استانبولی مجلسی، مقداری سیب زمینی و کوفته قلقلی به صورت جداگانه سرخ کنید و بر روی استانبولی قرار دهید.
  •  برای اینکه استانبولی شما عطر بهتری به خود بگیرد، بهتر است هنگام پختن کمی دارچین یا ادویه پلویی به آن اضافه کنید.
  •  برای اینکه استانبولی شما بهتر پخته شود، از یک قابلمه با درب مناسب استفاده کنید و یا از دم کنی استفاده کنید.
  •  برای خوشمزه تر شدن استانبولی، مقداری سیب زمینی را سرخ کنید و هنگام پختن لا به لای پلو قرار دهید.
  •  اگر طرفدار غذاهای ترش هستید. برای اینکه استانبولی شما باب ذائقه شما شود، نصف پیمانه شیره تمر هندی را در یک پیمانه آب جوش حل کنید و به استانبولی اضافه کنید.
  •  برای تهیه استانبولی می توانید از گوشت چرخ کرده و همچنین فقط رب گوجه فرنگی نیز استفاده کنید. بهتر است که رب شما حتماً مرغوب باشد.
  •  هنگام سرخ کردن گوشت ها به آن نمک اضافه نکنید، چون باعث دیرپز شدن گوشت ها می شود.
  • بهتر است که در طبخ استانبولی پلو از برنجی استفاده کنید که قبلا با آن تجربه پختن داشته باشید. و در ضمن بهتر است از آب کمتری در برنج استفاده کنید و در صورت لزوم دوباره آب به آن اضافه کنید.
  •  استفاده از زعفران آب کرده به مقدار کم، طعم و عطر استانبولی را بی نظیر خواهد کرد.
  •  اگر بخواهید فقط از آب گوجه فرنگی در استانبولی استفاده کنید، غذای شما کمرنگ می شود و همچنین شاید کمی شفته شود. بنابراین کمی رب گوجه فرنگی به غذای شما رنگ و لعابی دیگر می دهد.
  •  طرز تهیه استانبولی که در بالا به آن پرداختیم برای چهار نفر مناسب است. در صورت کم یا زیاد شدن افراد، نسبت مواد اولیه را تغییر دهید.

نکات خوب و جا افتاده برای درست کردن استانبولی

نکاتی که در ادامه می‌آید کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید به میل خودتان مقادیر آن را تغییر داده و کم و زیاد کنید.
 
۱. اگر از قابلمه تفلون یا شعله‌پخش‌کن استفاده کنید، ته‌دیگ خوبی به دست می‌آورید، در غیر این صورت رب گوجه‌فرنگی می‌‌سوزد و ته‌دیگ سیاه و بدمزه می‌شود. ۲. استفاده از ادویه پلویی یا دارچین عطر خوبی به غذا می‌دهد. ۳. می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را جداگانه سرخ کرده و هنگام سرو لابه‌لای پلو بریزید. ۴. اگر فقط از گوجه‌فرنگی استفاده کنید، غذایتان کمرنگ می‌شود و احتمال شفته‌شدن آن زیاد است. بنابراین حتما رب گوجه‌فرنگی را به غذا اضافه کنید، اما آن را تفت دهید تا طعم خوبی بگیرد. ۵. بدیهی است که استفاده از زعفران غذا را خوشمزه‌تر می‌کند. ۶. کارتان کمی سخت می‌شود، اما اگر گوجه‌فرنگی‌ها را ابتدا کبابی کنید و بعد پوره کنید، تجربه جالبی خواهید داشت. ۷. اگر اهل فلفل‌دلمه‌ای هستید، نصف فلفل‌دلمه‌ای سبز یا قرمز را  نگینی کرده و با پیاز تفت دهید. تاثیری در مزه ندارد اما شکل و شمایل غذا را بهتر می‌کند. ۸. اضافه کردن یکی، دو عدد گوجه‌فرنگی متوسط پوست‌کنده ۸ قاچ، استانبولی‌پلو را خوشمزه‌تر می‌کند. ۹. نصف پیمانه شیره تمبرهندی همراه آب‌جوش، استانبولی‌پلو را ترش می‌کند. ۱۰. اگر نصف پیمانه برنج دودی به غذایتان اضافه کنید، عطر و طعم آن بی‌نظیر می‌شود. این کار به‌خصوص برای کسانی که با بوی گوشت در پلو مشکل دارند، بسیار کارساز است. ۱۱. با اینکه استفاده از برنج ایرانی در طبخ پلو دشوارتر از برنج‌های وارداتی است و امکان شفته شدن دارد، اما مطمئنا طعم بهتری خواهد داشت. اگر نگران این موضوع هستید، دو نکته را رعایت کنید:
  • یکی اینکه از برنجی استفاده کنید که قبلا تجربه پخت آن را داشته‌اید.
  • دوم اینکه می‌توانید مقدار کمتری آب جوش در برنج بریزید و در صورت نیاز بعدا کمی آب اضافه کنید یا کمی زودتر در قابلمه را ببندید.
۱۲. اگر در قابلمه‌ای که استفاده می‌کنید خوب بسته و چفت می‌شود و سوراخ دارد، از دم‌کنی استفاده نکنید. در این صورت پلو خوش‌قیافه‌تر می‌شود و احتمال ریسک کمتر است، این نکته‌را در مورد انواع پلو و چلو رعایت کنید.  

نکات جالب و فوق العاده برای طبخ دونر کباب

1.اگر گوشت را در جهت الیاف ها برش نزنید در زمان پختن سفت می شود. 2. توجه داشته باشید که نمک را باید در اواخر پخت به گوشت اضافه کنید. 3. پیازها باید در اندازه ای تفت داده شوند که نرم شوند. 4. اگر تمایل دارید دونر کباب را با مرغ تهیه کنید نمک را می توانید از همان ابتدا به گوشت بیفزایید. 5. توجه داشته باشید که در هنگام تفت دادن برش های گوشت باید حرارت شعله گاز زیاد باشد تا از آب انداختن گوشت جلوگیری شود. در صورتی تمایل برای تهیه کباب ترکی می توانید از گوشت چرخ کرده هم استفاده کنید. در صورتی که از گوشت چرخ کرده استفاده کنید نیاز نیست گوشت را قبل از سرخ کردن فریز کنید و می توانید در زمان کمتری کباب ترکی را تهیه کنید.

  • ۲۵۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی